30 lipca 2023

Wahadełko a ogrodnictwo

 By osiągnąć jak najlepsze efekty tu wahadełko również może nam pomóc szczególnie jeśli chodzi o pielęgnację warzyw tak by zabrać jak największy plon. W postaci diagramu bądź w punktach należy wypisać zabiegi jakie przewidujemy zrobić w danym sezonie takie jak podlewanie bądź oprysk z wapnia, podlewanie gnojówką lub drożdżami, zastosowanie nawozu np potasowego lub biohumusu, opylanie mączką bazaltową a także zastosowanie lepów na różnego rodzaju szkodniki. Możliwie codziennie pytam jaki zabieg powinnam wykonać dla np papryk? W ten sposób na bieżąco uzupełniam potrzeby rośliny. Poniżej narysowana przeze mnie plansza którą się wspieram. Bardzo prosta acz skuteczna:)

Przy zakładaniu ogrodu można pomóc sobie wahadłem by wskazało dla niego jak najlepsze miejsce jak też najlepsze miejsce dla danej rośliny wszak nie wszędzie będzie się czuła jednakowo. Przykładowo w tym roku posadziłam ogórki w miejscu bardziej nasłonecznionym zamiast zacienionym co właśnie radziło mi wahadełko.. Okazało się, że mam akurat takie odmiany, które nie radzą sobie w słońcu. Część ogórków, która ma trochę cienia dzięki szklarni rośnie znacznie lepiej niż ta która jest prawie cały dzień w pełnym słońcu. 
Mimo to błędy są potrzebne by wyciągać wnioski i się czegoś uczyć:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz