19 lipca 2023

Konwencje i ruchy wahadełka

 Najpopularniejszym ruchem wahadła to chyba ten zgodny z ruchem wskazówek zegara odpowiadający na TAK. U mnie też się on sprawdza. Im większe koło zatacza wahadło, tym odpowiedź jest bardziej zdecydowana i pewna. 

Konwencje i ruchy wahadełka

Wiem, że popularnie na odpowiedź nie powinien być ruch wahadła w przeciwną stronę do wskazówek zegara, ale u mnie się to nie sprawdza i od początku odpowiedź nie pokazywało mi ruchem poziomo od lewej do prawej jak na rysunku


Zdarza się, że wahadło buja się ode mnie na wprost. Jakby chciało dzielić przestrzeń przede mną na pół. Dla mnie to oznacza odpowiedź i tak i nie. Wahadełko nie może się do końca opowiedzieć za jedną że stron, są tu przesłanki za odpowiedzią twierdzącą jak i przeczącą. Zwykle dopytuje w tedy tak czy nie? I w tedy ściślej się określa.


Przykład: planowaliśmy nauki przed chrztem.
Zapytałam czy będę zadowolona z tych nauk? Miały być 3 spotkania co tydzień. I tak wahadło najpierw pokazało powyższy ruch. Następnie dopytując tak czy nie? Pokazało ,że tak. Co się wydarzyło: z planowanych trzech spotkań odbyły się dwa w całkiem miłej luźnej atmosferze. Ostatnie odwołane z powodu obostrzeń, które w tedy wchodziły. I tak skoro jedno spotkanie się nie odbyło to wahadło nie mogło mi powiedzieć że będę z niego zadowolona. Więc najpierw pokazało mi powyższy ruch. Ostateczna odpowiedź była na tak i jak najbardziej ta sytuacja była nam na rękę więc ogólnie byłam zadowolona.

Zdarza się, że wahadełko nie wykonuje żadnego ruchu. Nie drgnie w żadną stronę tylko tak sobie wisi. W tedy mówi ani tak ani nie. Nie może odpowiedzieć ani twierdząco ani przecząco. Również przed planszami jeśli wahadło nie wskazuje żadnej odpowiedzi to poprostu żadna z podanych opcji tu nie pasuje.


Przykład: czy wszechświat ma granice? Odpowiedź była ani tak ani nie. Jeśli wierzyć w teorię, że istnieje kilka wszechświatów to na logikę muszą się one jakoś odróżniać i dzielić z drugiej strony jak podzielić kosmiczną przestrzeń? I wytyczyć tam jakieś granice albo koniec wszechświata?

Jest jeszcze jeden ruch, który mi się objawia choć mam wrażenie, że wahadło nie zawsze z tej opcji korzysta. Wspomniany już ruch w przeciwną stronę do wskazówek zegara. On także wskazuje mi na odpowiedź twierdzącą, ale pojawia się w tedy gdy odpowiedź tak nie jest przez nas pożądana, wiąże się z jakimś wyzwaniem i trudnościami z naszej strony. Można by to ująć jako niekorzystne tak lub niestety tak.

Przykład: czy powinnam poddać się operacji wycięcia wyrostka? Niestety tak
Czy powinnam utrzymywać dobre relacje z Anią? Niestety tak. Ania lubi rządzić i się we wszystko wtrącać lecz w przyszłości jej pomoc będzie mi bardzo potrzebna. Nie długo przejdzie na emeryturę i będzie mogła mi pomagać w opiece nad dzieckiem.

Powyższe sposoby poruszania się wahadełka pozwalają na wnikliwe spojrzenie na sytuację choć ostatnio znacznie częściej stosuje metodę wyboru. Zawsze są minimum dwie opcje działać czy nie działać, iść czy nie iść, będzie coś czy nie będzie. Przypisuje sobie jedną odpowiedź do strony lewej drugą odpowiedź do strony prawej i pytam wahadła którą wybrać. Ruch w wybraną stronę wskazuje na właściwą odpowiedź. 

Jeśli mam wątpliwości czy aby odpowiedź nie jest wynikiem mojego chciejstwa poprostu proszę wahadełko by pokazało mi stan faktyczny i rzeczywisty a nie moje pragnienia. Czasami zmienia w tedy swój ruch:)

1 komentarz:

  1. Ja nam trochę inną umiwę z wahadłem. Różni się od tej na rysunkach

    OdpowiedzUsuń